Vacature Medewerker Bestuurszaken

Medewerker Bestuurszaken in Pijnacker

Beleidsondersteunend medewerker bestuurszaken | 24 uur

Pijnacker-Nootdorp € 3.014 - € 4.244 per maand Concernstaf mbo+

Vacature details Solliciteren

Functieomschrijving

Ben jij de onmisbare administratieve kracht voor het college van Burgemeester en wethouders? Ben jij nauwkeurig en stressbestendig? Dan is dit de functie voor jou!


Wat ga je doen

Als beleidsondersteunend medewerker Bestuurszaken ben jij dé schakel bij de voorbereiding en afhandeling van de vergaderingen van het college van burgemeester & wethouders (B&W). In aanloop naar de collegevergadering bewaak je deadlines en het overzicht van wat er aan komt, zodat stukken tijdig kunnen worden aangeleverd. Je stelt wekelijks de vergaderagenda van het college op. Na afloop van de vergadering zorg je voor ondertekening en verzending van de stukken waarover het college heeft besloten en draag je deze over aan de griffie.


Je werkt nauw samen met de gemeentesecretaris en de adviseurs bestuurszaken in de ondersteuning van het college van B&W. Een hele leuke plek, waar het hectisch kan zijn. Jij behoudt het overzicht en laat je niet van de wijs brengen. Je bent nauwkeurig, controleert voor de zekerheid toch nog even of alles wel klopt en zit collega's achter de vodden als ze stukken moeten aanleveren. Je beweegt mee waar het kan en bent streng als het nodig is. En als die belangrijke brief er op vrijdagmiddag écht uit moet, zorg jij ook dat die brief de deur uit gaat.


Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Verzorgen van de stukkenstroom richting college;
  • Voorbereiden agenda voor de wekelijkse collegevergadering;
  • Verwerken van de genomen besluiten in ons zaaksysteem;
  • Bijhouden van overzichten van gemaakte afspraken tussen college en gemeenteraad;
  • Verzorgen van de verspreiding van de stukken aan alle betrokkenen;
  • Incidenteel verslagleggen van de diverse overleggen.

Vanwege de dynamiek in de voorbereiding van de collegevergaderingen zoeken wij iemand die op donderdag en vrijdag beschikbaar is. De derde werkdag is in overleg af te spreken.


Waar kom je te werken?

De Concernstaf (CST) is een afdeling overstijgende stafafdeling die in opdracht van de gemeentesecretaris ondersteuning biedt aan zowel de ambtelijke als de bestuurlijke organisatie en op een aantal onderwerpen regie voert. Het is een kleine afdeling, van ongeveer 23 mensen, die zich kenmerkt door een adviserend en dienend karakter aan het bestuur en het Gemeentelijk Management Team (GMT). Bovendien voert de CST controles en onderzoeken uit. Onze inzet is gericht op het verbeteren van de kwaliteit van de organisatie zodat wij er staan voor de inwoners van onze gemeente. De afdeling bestaat uit de teams bestuursadvies en ondersteuning, strategie en control.


Je komt te werken in het subteam bestuurszaken die valt onder het team bestuursadvies en ondersteuning. Je gaat intensief samenwerken met twee adviseurs, één beleidsondersteuner en één managementondersteuner. In overleg stemmen jullie de exacte taken en werkzaamheden af en regelen jullie de vervanging bij afwezigheid. Het team is verantwoordelijk voor het verzorgen van de vergaderingen van het college en het gemeentelijk managementteam (GMT). Het team bestuurszaken bestaat verder uit twee bestuursadviseurs en twee medewerkers kabinetszaken.


Wij zoeken een representatieve, betrouwbare en dienstverlenende medewerker die open communiceert, nauwkeurig werkt, om kan gaan met vertrouwelijke informatie en in staat is om in een dynamische bestuurlijke omgeving te werken.


Vereisten

Wat neem je mee?

Je bent een echte aanpakker en kan goed samenwerken. Doordat jij gestructureerd te werk gaat, zorg je ervoor dat het administratieve proces soepel verloopt. Je neemt graag het initiatief om zo jouw collega's te ontlasten in hun werkzaamheden.


Daarnaast is het voor de uitvoering van deze functie belangrijk dat:

  • Je beschikt over mbo+ -werk en -denkniveau;
  • Je ervaring hebt als administratief ondersteuner;
  • Je brede interesse hebt in de uitvoerende taken van de gemeente;
  • Je nauwkeurig bent, planmatig werkt en gestructureerd;
  • Je in staat bent het overzicht te behouden en het leuk vindt om dingen te regelen;
  • Je in staat bent met vertrouwelijke informatie om te gaan.

Dit bieden wij

  • Salaris tussen de € 3.014,- en € 4.244,- bruto per maand op basis van 36 uur ( schaal 8 );
  • Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van het bruto salaris;
  • Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van € 250,- per jaar;
  • Toegang tot het vitaliteitsplatform Thrive met een budget van € 250,- per jaar;
  • We bieden je in eerste instantie een jaarcontract.

Overige arbeidsvoorwaarden

  • Extra verlof van 50,4 uur bij een fulltime dienstverband;
  • Pensioenopbouw bij ABP;
  • Hybride werken;
  • Thuiswerkfaciliteiten en een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
  • Surface en mobiele telefoon;
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.

Goed om te weten

  • Gratis parkeren bij het gemeentehuis;
  • Goede verbinding met OV;
  • Een actieve personeelsvereniging.

Interesse?


Reageer vóór 13 maart door jouw cv met motivatie in te sturen. Klik hiervoor op de knop 'solliciteren'.


Wil je meer informatie of heb je nog enkele vragen? Neem dan contact op met , en leidinggevende van het team managementondersteuning en bestuurszaken, . Bij afwezigheid van Khalida in week 10 kan je contact opnemen met Koen van Wijk via .



Functie:medewerker bestuurszaken
Startdatum:28-02-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:3014 – 4244
Uren per week:24 – 24

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Pijnacker-Nootdorp via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Nootdorpkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de nootdorpkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Nootdorp
  2. Medewerker Bestuurszaken Pijnacker-Nootdorp 28-02-2024

Bekijk ook andere vacatures