13INT00064 _______________________________________________________________________________________________ Van toepassing zijnde wetsartikelen Op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 is het college van burgemeester en wethouders bevoegd tot het nemen van verkeersbesluiten. De te plaatsen verkeerstekens en maatregelen ter regeling van het verkeer zijn gebaseerd op het Reglement verkeersregels en verkeerstekens (RVV 1990). Gevolgde procedure Overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) is overleg gepleegd met de korpschef van de regiopolitie Haaglanden, in deze vertegenwoordigd door de bureauchef van het bureau Pijnacker-Nootdorp en heeft de korpschef positief geadviseerd. Doelstelling(en) van dit besluit Met het nemen van dit besluit, worden de volgende doelstellingen bereikt: a. het verzekeren van de veiligheid op de weg; b. het beschermen van weggebruikers en passagiers; c. het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan; d. het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer. e. het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade Overwegingen 30 km/u zone: Conform het mobiliteitsplan van de Gemeente Pijnacker-Nootdorp en in het kader van het duurzaam veilig programma van de Rijksoverheid, zal de binnen de bebouwde kom van de kern Pijnacker gelegen wijk Pijnacker-Noord ingericht worden als 30km/h-zone. Hiervan zijn uitgezonderd de wegen die als erf zijn aangeduid. De wijk Pijnacker-Noord betreft het gebied dat aan de noordelijke zijde wordt begrensd door het Balijbos, aan de oostelijke zijde door de spoorbaan Rotterdam-Den Haag, aan de zuidelijke zijde door de Oostlaan en aan de westelijke zijde door de Nootdorpseweg en Noordweg. Er worden waar nodig binnen dit gebied snelheidsremmende maatregelen genomen. Deze maatregelen zullen het karakter als verblijfsgebied moeten accentueren en de bereikbaarheid waarborgen. De in het aangegeven woongebied gelegen straten kunnen door hun structuur en het gegeven dat ze deel uitmaken van een gesloten netwerk van straten met een verblijfsfunctie het best worden aangeduid met borden met een zonale werking als bedoel in art 9 van het BABW. Met het nemen van dit besluit vervallen alle eerder genomen afzonderlijke besluiten met betrekking tot het instellen van 30 km/u zone gebieden of straten voor de wegen binnen de wijk Pijnacker-Noord. Overwegingen parkeerverbodzone: Om reden van, en ten aanzien van de doelstellingen van verkeersveiligheid op de weg en het beschermen van weggebruikers en hun eventuele passagiers, is het gewenst voornoemd gebied tevens met de daarvoor bestaande borden formeel aan te duiden als parkeerverbodzone; De parkeerverbodzone dient ter regulering van het parkeren waardoor voorkomen wordt dat door een hoge parkeerdruk en/of te grote loopafstanden voertuigen op plaatsen worden geparkeerd waar dit ongewenst is. Als gevolg van excessief parkeergedrag kan het voorkomen dat de doorgang wordt belemmerd, hetgeen met name voor de hulpverlenende instanties, zoals politie, de brandweer en de ambulance zeer ongewenst is. Dat het belemmeren van de doorgangen -nog afgezien van de belangen bij hulpverlening- leidt tot verkeersonveiligheid van vooral voetgangers en fietsers en daarbij kinderen in het bijzonder, zoveel mogelijk moet worden voorkomen. Dat het vanwege de veiligheid en de bruikbaarheid van de wegen, noodzakelijk is te verbieden dat de bestuurders hun voertuigen in het betreffende gebied anders parkeren dan op de als zodanig aangeduide parkeerplaatsen langs de weg. Overwegingen opheffen voorrangskruispunten: Binnen de wijk Pijnacker-Noord zijn op diverse kruispunten voorrangsregelingen ingesteld. Bij de herinrichting van de wijk wordt het gehele gebied aangewezen en ingericht als 30 km/u zone gebied. Ingevolge de uitvoeringsvoorschriften BABW is het niet toegestaan om bij 30 km/u en 30 km/u zones het bord B6 (of de haaientanden) te gebruiken uitgezonderd een aantal met name genoemde situaties. Deze met name genoemde situaties komen binnen de wijk Pijnacker-Noord niet voor. Daar waar niet op een andere wijze is voorzien in een voorrangssituatie, zoals bijvoorbeeld aansluitingen van erven op 30 km/u wegen waarbij sprake is van inritconstructies, zijn de kruispunten binnen deze wijk gelijkwaardig. Hierbij geldt de algemene verkeersregel rechts gaat voor. Fasering: De wijk Pijnacker-Noord wordt ten tijde van het nemen van dit verkeersbesluit heringericht. Het instellen van de maximum snelheid van 30 km/u en het instellen van de parkeerverbod zone wordt gelijktijdig uitgevoerd met de herinrichting. Dit betekent dat zowel de 30 km/u zone als de parkeerverbodzone gefaseerd ingevoerd wordt. Na de volledige herinrichting van de wijk zal de bebording voor deze wijk zijn geplaatst zoals aangeven op de bij dit besluit behorende tekening. Gedurende de herinrichting zal de bebording telkens worden aangepast aan het gebied dat heringericht is. Indien er eerder snelheidsremmende maatregelen aangelegd kunnen worden waardoor de maximum snelheid van 30 km/u overeenkomt met de weginrichting voor het hele gebeid, dan zal deze maximum snelheid zoveel eerder worden ingevoerd. Gelet op het bovenstaande, Besluiten wij: 1. Een 30km/u zone in te stellen voor de wijk Pijnacker-Noord, met uitzondering van de als zodanig aangeduide erven. De invoering hiervan zal gefaseerd gebeuren tenzij de weginrichting dit eerder toelaat. 2. Een parkeerverbodzone in te stellen voor de wijk Pijnacker-Noord waarbij de invoering gefaseerd geschiedt, parallel aan de herinrichting van het gebied. 1. De verkeersborden conform bijlage 1 van het RVV’90 te plaatsen aan de toegangen van deze wijk, ter aanduiding van de ingestelde zones. 1. Het opheffen van de in het verleden ingestelde voorrangskruispunten. 2. Het verwijderen van de verkeersborden ter aanduiding van deze voorrangskruispunten. Eén en ander zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening PYN-55-2776. Bezwaarmogelijkheden Tegen dit besluit kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) bij ons bezwaar maken. De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt 6 weken en vangt aan met ingang van de dag na die, waarop het besluit bekend is gemaakt. U wordt verzocht op uw brief het woord “Bezwaarschrift” te vermelden. Nadat tegen een beschikking een bezwaar is ingediend, kunt u de voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank te Den Haag vragen een voorlopige voorziening te treffen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Het adres van de rechtbank is Postbus 20302, 2500 EH Den Haag, telefoonnummer (070) 381 3131. Voor nadere informatie over het bovenstaande kunt u contact opnemen met dhr. C.F.D.T. Groenendijk van de afdeling Beheer Openbare Ruimte, telefoonnummer 14015. Pijnacker, 1 maart 2013 hoogachtend, het college van Pijnacker-Nootdorp, voor deze, het hoofd van de afdeling Beheer Openbare Ruimte, Ing. C.D.N. de Leeuw den Bouter Bijlage(n): • 1 Kennisgeving Dit besluit wordt toegezonden aan de volgende personen en instanties: • de bureauchef van de Politie te Pijnacker.-Nootdorp. Dit besluit ligt vanaf donderdag 6 juni 2013 voor zes weken ter inzage op het gemeentekantoor in Pijnacker.
De volledige aanvraag is hier te lezen op de site van de overheid.
Ben je het niet eens met een verleende bouwvergunning van bijvoorbeeld je buren, dan kan je hiertegen bezwaar indienen. Neem hiervoor contact op met de relevante instantie.
Wil je meer vergunningaanvragen bekijken. We hebben een overzicht met alle bekendmakingen in Nootdorp. Bekijk alle Bekendmakingen nootdorp in .
Deel dit bericht:
Redactie Nootdorpkrant
Welkom op de bekendmakingen pagina van de Nootdorpkrant. Op deze pagina vind je alle bekendmakingen in ons mooie Nootdorp.
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Nootdorp via Nootdorpkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Nootdorpkrant.nl.
© Nootdorpkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.