STAATSCOURANTGemeente Pijnacker-Nootdorp - Verkeersbesluit instellen diverse maatregelen bedrijventerrein Heron Nootdorp

Aanvraag voor Verkeer | Weg

13INT01309 _______________________________________________________________________________________________ Van toepassing zijnde wetsartikelen Op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 is het college van burgemeester en wethouders bevoegd tot het nemen van verkeersbesluiten. De te plaatsen verkeerstekens en maatregelen ter regeling van het verkeer zijn gebaseerd op het Reglement verkeersregels en verkeerstekens (RVV 1990). Gevolgde procedure Overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) is overleg gepleegd met de korpschef van de regiopolitie Haaglanden, in deze vertegenwoordigd door de bureauchef van het bureau Pijnacker-Nootdorp en heeft de korpschef positief geadviseerd. Doelstelling(en) van dit besluit Met het nemen van dit besluit, worden de volgende doelstellingen bereikt: a. het verzekeren van de veiligheid op de weg; b. het beschermen van weggebruikers en passagiers; c. het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan; d. het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer. e. het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade Overwegingen Conform het mobiliteitsplan van de Gemeente Pijnacker-Nootdorp en in het kader van het duurzaam veilig programma van de Rijksoverheid, zullen de binnen de bebouwde kom gelegen verblijfsgebieden zoveel mogelijk aangeduid en ingericht worden als 30 km/u gebieden. Het bedrijventerrein Heron in de kern Nootdorp is een binnen de bebouwde kom van de kern Nootdorp gelegen verblijfsgebied. Het bedrijventerrein omvat de volgende wegen: Spiegelstraat, Reflectiestraat, Stoomweg, Prismastraaten Waterdrukstraat. Binnen dit gebied worden waar nodig snelheidsremmende maatregelen genomen. Deze maatregelen zullen het karakter als verblijfsgebied moeten accentueren en de bereikbaarheid waarborgen. De in het aangegeven verblijfsgebied gelegen straten kunnen door hun structuur en het gegeven dat ze deel uitmaken van een gesloten netwerk van straten met een verblijfsfunctie het best worden aangeduid met borden met een zonale werking als bedoel in art 9 van het BABW. Het bedrijventerrein Heron wordt benoemd tot een 30 km/u zone gebied en ook als zodanig wordt aangeduid middels bebording. Om reden van, en ten aanzien van de doelstellingen van verkeersveiligheid op de weg en het beschermen van weggebruikers en hun eventuele passagiers, is het gewenst voornoemd gebied tevens met de daarvoor bestaande borden formeel aan te duiden als parkeerverbodzone. De parkeerverbodzone dient ter regulering van het parkeren waardoor voorkomen wordt dat door een hoge parkeerdruk en/of te grote loopafstanden voertuigen op plaatsen worden geparkeerd waar dit ongewenst is. Als gevolg van excessief parkeergedrag kan het namelijk voorkomen dat de doorgang wordt belemmerd, hetgeen met name voor de hulpverlenende instanties, zoals politie, de brandweer en de ambulance zeer ongewenst is. Zo’n situatie -nog afgezien van de belangen bij hulpverlening- leidt tot verkeersonveiligheid van vooral voetgangers en fietsers in het bijzonder en moet zoveel mogelijk worden voorkomen. Daarom – vanwege de veiligheid en de bruikbaarheid ervan- is het noodzakelijk te verbieden dat de bestuurders hun voertuigen in het betreffende gebied anders parkeren dan op als zodanig aangeduide parkeerplaatsen langs de weg. Het parkeren geschiedt binnen dit gebied op eigen terrein met uitzondering van het P+R terrein aan de Prismastraat. De Lichtstraat in Nootdorp is een weg gelegen binnen de bebouwde kom van Nootdorp waarop een maximum snelheid geldt van 50 km/u. Vanwege deze ingestelde maximum snelheid en de grote hoeveelheid vrachtverkeer dat van deze weg gebruik zal maken van en naar het bedrijventerrein, is er langs deze weg een vrijliggend fietspad aangelegd. Bromfietsers binnen de bebouwde kom maken in principe gebruik van de rijbaan. Vanwege het grotere snelheidsverschil tussen de fietsers en het overige (zware) verkeer is het in het kader van de verkeersveiligheid gewenst die fietsers een eigen fietspad te geven en hier de bromfietsers op de rijbaan te laten. Om het fiets-/bromfietsverkeer te bevorderen worden er binnen de gemeente snelle en veilige fiets-/bromfietsverbindingen aangelegd. Hiermee wordt een goed en volwaardig alternatief geboden voor het auto- en/of openbaar vervoergebruik. Dit komt het milieu ten goede. De ’s-Gravenweg maakt deel uit van een regionaal fiets netwerk. Op delen van dit netwerk is het ook toegestaan om met bromfietsen te rijden. Het gedeelte van de ’s-Gravenweg tussen de Hofweg en de Langelandseweg is op dit moment een weg waarover zich al het verkeer gemengd afwikkelt. Door de realisatie van het bedrijventerrein Heron, kan dit deel van de ’s-Gravenweg omgebouwd worden tot een fiets-/bromfietspad. Hierdoor ontstaat er een snelle en veilige verbinding in het fietsnetwerk. Op dit deel van de ’s-Gravenweg is het fiets-/bromfietsverkeer gescheiden van het overige verkeer. Voor het overige verkeer is er een verbinding parallel aan de ’s-Gravenweg over het bedrijventerrein. Door dit deel van de ’s-Gravenweg ook ter beschikking te stellen voor bromfietsers, hoewel deze feitelijk over de rijbaan zouden moeten rijden, wordt voorkomen dat bromfietsers onnodig moeten omrijden of illegaal gebruik maken van het fietspad omdat dit de kortste verbinding van A naar B is. Op het deel van de ’s-Gravenweg tussen de Nieuwkoopseweg en de Hofweg zal een uitzondering voor het gebruik van het fiets-/bromfietspad gelden voor de aanwonenden van dit deel. Gelet op het bovenstaande, besluiten wij: 1. Een 30km/u zone in te stellen voor het bedrijventerrein Heron. 2. Een parkeerverbodzone in te stellen voor het bedrijventerrein Heron 3. Tot het instellen van een verplicht fietspad langs de Lichtstraat in Nootdorp 4. Tot het instellen van een verplicht fiets-/bromfietspad op de ’s-Gravenweg het gedeelte tussen de Hofweg en de Langelandseweg, met uitzondering van de aanwonenden van de ‘s-Gravenweg 5. De verkeersborden conform bijlage 1 van het RVV’90 te plaatsen aan de toegangen van dit bedrijventerrein ter aanduiding van de ingestelde zones. Eén en ander zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende en als zodanig gewaarmerkte tekening met tekeningnummer OAHP-55-2769. Bezwaarmogelijkheden Tegen dit besluit kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) bij ons bezwaar maken. De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt 6 weken en vangt aan met ingang van de dag na die, waarop het besluit bekend is gemaakt. U wordt verzocht op uw brief het woord “Bezwaarschrift” te vermelden. Nadat tegen een beschikking een bezwaar is ingediend, kunt u de voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank te Den Haag vragen een voorlopige voorziening te treffen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Het adres van de rechtbank is Postbus 20302, 2500 EH Den Haag, telefoonnummer (070) 381 3131. Pijnacker, 5 maart 2013 hoogachtend, het college van Pijnacker-Nootdorp, voor deze, het hoofd van de afdeling Beheer Openbare Ruimte, Kennisgeving Dit besluit wordt toegezonden aan de volgende personen en instanties: 1*de bureauchef van de Politie te Pijnacker-Nootdorp. Dit besluit ligt vanaf donderdag 28 maart 2013 voor zes weken ter inzage op het gemeentekantoor in Pijnacker.

De volledige aanvraag is hier te lezen op de site van de overheid.

Ben je het niet eens met een verleende bouwvergunning van bijvoorbeeld je buren, dan kan je hiertegen bezwaar indienen. Neem hiervoor contact op met de relevante instantie.

Bekijk nog meer bekendmakingen

Wil je meer vergunningaanvragen bekijken. We hebben een overzicht met alle bekendmakingen in Nootdorp. Bekijk alle Bekendmakingen nootdorp in .

https://nootdorpkrant.nl/bekendmakingen-nootdorp/

Deel dit bericht:

Redactie Nootdorpkrant

Welkom op de bekendmakingen pagina van de Nootdorpkrant. Op deze pagina vind je alle bekendmakingen in ons mooie Nootdorp.

Gerelateerde berichten